Bezár

Az inVital magazin havonta megjelenő kiadvány, melynek minden számában több mint ötven kiemelt forgalmú termékeket ajánl kedvezményes áron a HerbaHáz.

Legfrissebb inVital akcióinkat az alábbi linken keresztül éri el:

InVitál 2012. május 2. - június 2.

 

 

 

 

InVitál
A növényi flavonoidok védik a szívet a haláltól PDF Nyomtatás E-mail
2012. február 20. hétfő, 07:07

Mintegy 20 százalékkal ritkább a szív-és érrendszeri halálozás a növényi flavonoidokat friss zöldség és gyümölcs formájában rendszeresen fogyasztók körében - derült ki a táplálkozástudomány legtekintélyesebb folyóirata, az American Journal of Clinical Nutrition februári számában megjelent tanulmányból.A flavus latinul sárgát jelent és az először sárga színű növényekben talált, biológiailag aktív anyagokat összesítve nevezték el így. Gyógyító tulajdonságaikat már sok korábbi megfigyelés, kisebb vizsgálat is jelezte, most egy új nagyszabású tanulmány egyértelműen igazolta kedvező hatásukat.

A növényekben, gyümölcsökben több ezer flavonoid lehet és a tudomány ezeknek még csak kis részét azonosította. A biológiai kutatás azt mutatta, hogy a flavonoidok szív-és érbetegségek, rosszindulatú daganatok ellen védenek és évek óta számos kísérlet utalt arra, hogy különböző állatok öregedését is lassítják.

Marjorie Mc Cullough és munkatársai a rosszindulatú daganatok és a táplálkozás közötti összefüggéseket kutatják, vizsgálatukban százezezernél több amerikai egészségét követték hét éven keresztül.

Az együttműködés kezdetén igen részletes egészségügyi fölmérés történt, hogy csak bizonyosan egészséges emberek kerülhessenek a hosszú ideig követett csoportba. A vizsgált személyek átlagos életkora 70 év volt. Az indulásnál 152 élelmiszerre vonatkozó kérdőívet töltöttek ki, így igen pontosan ismerték a résztvevők átlagos kosztját.

A szakemberek hét év után kimutatták, hogy azok körében volt a szív-és érrendszeri halálozás a legritkább, akik a legtöbb flavonoidot ették friss zöldség és gyümölcs formájában. A férfiak és a nők között különbséget figyeltek meg. A férfiak számára a flavonoidok főleg az agyi katasztrófa szempontjából bizonyultak védő hatásúnak: a legkevesebb flavonoidot evőkhöz képest a zöldséget és gyümölcsöt kedvelők 37 százalékban kaptak ritkábban szélütést. A flavonoidok a férfiak infarktus gyakoriságát is 10 százalékkal csökkentették, de a nők körében ez a kedvező hatás kétszerte erősebb volt.

(MTI)

 

A hozzászóláshoz regisztráció, vagy bejelentkezés szükséges

Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomlaVision.Com
Nádcukor-Mauritiusi
Nádcukor-Mauritiusi
Lágy Barna Nádcukor, 500g
Lágy Barna Nádcukor, 500g
Bio Nádcukor -Világos- 500 g
Bio Nádcukor -Világos- 500 g
Bio Nádcukor -Aranybarna- 500 g
Bio Nádcukor -Aranybarna- 500 g
Fokhagyma -E-vitaminnal kapszula 30 db
Fokhagyma -E-vitaminnal kapszula 30 db
Feketekömény olaj kapszula 30 db
Feketekömény olaj kapszula 30 db
Borágó magolaj E-vitaminnal kapszula 30 db
Borágó magolaj E-vitaminnal kapszula 30 db
Béta-Karotin E-vitaminnal kapszula 30 db
Béta-Karotin E-vitaminnal kapszula 30 db
Alfavit Omega 3 Halolaj tökmagolajjal
Alfavit Omega 3 Halolaj tökmagolajjal
Alfavit Omega 3 Halolaj kapszula 30 db
Alfavit Omega 3 Halolaj kapszula 30 db
Alfavit Omega 3 Halolaj fokhagyma olajjal
Alfavit Omega 3 Halolaj fokhagyma olajjal
Alfavit Omega 3 Halolaj borágó magolajjal
Alfavit Omega 3 Halolaj borágó magolajjal



Copyright © Bennovum Kft. Herbaház, Az egészség áruháza